неділя, 22 серпня 2021 р.

Теорія соціальної роботи в авіаційній галузі

 

“Теорія соціальної роботи в авіаційній галузі”

 

1.1.          Тематика контрольних робіт

2.            Теоретичні підходи до принципів теорії соціальної роботи.

3.            Клієнт як об’єкт пізнання в соціальній роботі.

4.            Значення теорій для практики соціальної роботи. Класифікації теорій соціальної роботи.

5.            Основні засади психодинамічного підходу в соціальній роботі.

6.            Можливості використання в соціальній роботі когнітивно-біхевіористських технік.

7.            Позиція соціального працівника з точки зору біхевіористcької моделі.

8.            Теоретичні засади гуманістично-екзистенційної моделі соціальної роботи.

9.            Теорія систем і сучасна практична соціальна робота.

10.        Можливостіта обмеження застосування теорії ролей у сучасній практичній соціальній роботі.

11.        Основні засади екологічної моделі соціальної роботи.

12.        Феміністична практика соціальної роботи.

13.        Кризове консультування й інтенсивний догляд у рамках моделі кризового втручання.

14.        Значення соціально-педагогічної моделі для соціальної роботи.

15.        Психосоціальна модель соціальної роботи: можливості і обмеження застосування в українських умовах.

16.        Напрями сімейної психотерапії та їх важливість для практичної соціальної роботи.

17.        Процес та методи соціальної роботи.

18.        Індивідуальна робота як метод соціальної роботи.

19.        Групова робота як метод соціальної роботи.

20.        Робота в громаді як метод соціальної роботи.

21.        Соціальний працівник як професіонал. Проблеми професіоналізму в соціальній роботі.

22.   Форми і методи соціальної роботи у вищих навчальних закладах.

23.        Соціальна робота в системі соціального обслуговування населення.

24.        Соціальна робота у системі охорони здоровя і психіатрії.

25.        Соціальна робота в системі культурно-дозвільної діяльності.

26.        Соціальна турбота про побут та працевлаштування інвалідів та малозабезпечених верств населення.

27.        Соціальна робота з людьми похилого віку (ЛПВ).

28.        Роль соціальної роботи в нормалізації відношень між соціально-етичними общинами.

 

 

 

 

 

 

 

2.2. Завдання на курсові роботи

Курсова робота (КР) з дисципліни виконується у четвертому семестрі, відповідно до затверджених в установленому порядку методичних рекомендацій, з метою закріплення та поглиблення теоретичних знань та вмінь, набутих студентом у процесі засвоєння навчального матеріалу дисципліни в області теорії соціальної роботи.

Виконання КР є важливим етапом у підготовці до виконання дипломного проекту (роботи) майбутнього фахівця з соціальної роботи.

Курсова робота виконується з метою закріплення, поглиблення й узагальнення знань, отриманих студентами під час навчання і їх застосування для комплексного рішення конкретних професійних задач:

Закріплення, систематизація і поглиблення теоретичних знань за курсом “Теорія соціальної роботи в авіаційній галузі” відповідно до теми дослідження.

Набуття умінь використання теоретичних знань для рішення конкретних практичних задач діяльності соціального працівника.

Виконання задач курсової роботи дає можливість установити:

- здатність студента до самостійної науково-дослідної і практичної діяльності;

- уміння студента використовувати теоретичні знання і застосовувати їх до рішення конкретних задач;

- здатність студента збирати, систематизувати, узагальнювати й аналізувати теоретичні й емпіричні данні;

- уміння студента при захисті коротко, логічно й у доступній формі викласти основні положення курсової роботи, висновки і рекомендації.

Загальні вимоги до студентів при підготовці до курсової роботи містять у собі:

-         оволодіння теоретичними знаннями у галузі теорії соціальної роботи в авіаційній галузі,

-         формування широкого наукового і загальнокультурного кругозору.

-         уміння аналізувати наукову літературу.

-         здатність внести свій внесок у розробку даної теми.

-         уміння логічно викласти свої думки, хід і результати аналізу наукових джерел.

Тема курсової роботи визначається сумою першої і останньої цифр номера залікової книжки студента.

Виконання, оформлення та захист КР здійснюється студентом в індивідуальному порядку відповідно до методичних рекомендацій.

Час, потрібний для виконання та захист курсової роботи – 8 годин.

 

Тематика курсових робіт

1.            Теорія соціальної роботи та соціогуманітарні науки.

2.            Взаємовплив соціальної роботи і соціальної політики.

3.            Зародження професійної соціальної роботи в Україні.

4.            Проблеми теоретичного обґрунтування соціальної роботи.

5.            Засади вибору стратегії втручання соціальним працівником.

6.            Класичний психоаналіз як основа психодинамічної моделі соціальної роботи.

7.            Розвиток соціальних мереж підтримки як основа екологічної моделі соціальної роботи.

8.            Можливості та обмеження застосування теорії ролей у сучасній практичній соціальній роботі.

9.            Переваги та недоліки соціально-радикальної моделі в соціальній роботі.

10.        Ідеї Пауло Фрейре та розвиток анти дискримінаційної практики соціальної роботи.

11.        Сильні і слабкі сторони зосередженої на завданні моделі практичної соціальної роботи.

12.        Перспективи розвитку консультування в соціальних службах України.

13.        Розвиток догляду в громаді в Україні: сучасний стан і перспективи.

14.        Перспективи розвитку груп самодопомоги.

15.        Специфіка соціальної роботи у сільській і міській місцевості.

16.        Особливості діяльності організацій і установ щодо соціальної роботи з різними категоріями населення.

17.        Правові аспекти соціальної роботи у закладах освіти, охорони здоров’я, культури.

18.    Соціальна робота в системі освіти.

19.        Вплив культури і мистецтва на розробку нових підходів до соціальної роботи.

20.        Зміст волонтерської соціальної роботи.

21.        Сучасний стан використання соціальних технологій в Україні.

22.        Особливості проведення соціальної профілактики на мікро-, мезо-, і макрорівнях соціальної структури суспільства.

23.        Діяльність державних і недержавних організацій та установ із соціальної роботи з жінками.

24.        Зміст соціального захисту і соціального забезпечення сім’ї.

25.        Основні напрямки і технології соціальної роботи з дітьми та молоддю.

26.        Завдання і функції організацій і установ Міністерства праці та соціальної політики із соціальної роботи з пенсіонерами.

27.        Розвиток правової свідомості й утвердження громадянськості: значення для практики соціальної роботи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Перелік завдань для підготовки до заліку та екзамену

 

3.1. Перелік питань на диференційований залік

1.     Розкрийте зміст поняття «теорія соціальної роботи». Надайте різні тлумачення сенсу теорії соціальної роботи. У чому полягає призначення теорії соціальної роботи.

2.     Розкрийте основні положення законів України, які виступають гарантом соціального захисту, соціального забезпечення і соціальної допомоги.

3.     Охарактеризуйте існуючі підходи до визначення історії соціальної роботи.

4.     Розкрийте міждисциплінарні зв’язки соціальної роботи.

5.     Охарактеризуйте основні теоретичні концепти філософії соціальної роботи – гуманізм, позитивізм, утопізм, професіоналізм.

6.     Розкрийте філософські цінності соціальної роботи.

7.     Чи погоджуєтесь Ви з твердженням, що соціальна робота є складовою громадянського суспільства? Якщо так, то в чому виявляється її роль у такому суспільстві?

8.     У чому полягає сутність закономірностей соціальної роботи?

9.     Перерахуйте основні групи принципів соціальної роботи. У чому полягає їх значення?

10. Назвіть основні групи понять і категорій соціальної роботи та охарактеризуйте їх.

11. Розкрийте взаємозв’язок понять «методи соціальної роботи», «технології соціальної роботи», «форми соціальної роботи».

12.  Дайте характеристику педагогічних / психологічних / соціологічних / організаційних методів соціальної роботи.

13. Наведіть і охарактеризуйте класифікацію теорій і теоретичних моделей соціальної роботи.

14.  Чим спричинена багатоманітність теоретичних моделей соціальної роботи? Яка роль теорії у практичній діяльності?

15.  У чому полягають основні засади психодинамічного підходу?

16.  Розкрийте особливості когнітивного підходу до вивчення і корекції поведінки клієнта.

17.  Охарактеризуйте основні принципи біхевіористського підходу в соціальній роботі.

18.  Проаналізуйте теоретичні засади гуманістично-екзистенційної моделі соціальної роботи.

19.  Розкрийте основні засади системної моделі соціальної роботи.

20.  Проаналізуйте центральну ідею соціально-екологічної моделі. Охарактеризуйте основні завдання соціального працівника з погляду екологічної теорії.

21.  Розкрийте можливості застосування теорії ролей у сучасній практичній соціальній роботі.

22.  Що передбачає радикальна модель соціальної роботи, розкрийте її сутність.

23.  Розкрийте основні ідеї радикального фемінізму.

24.  Розкрийте сутність сімейної терапії в соціальній роботі. Які основні завдання має вирішувати соціальний працівник в рамках цієї моделі?

25.  Які підходи застосовують в теорії втручання в кризову ситуацію? Охарактеризуйте їх.

26.  Розкрийте сутність психосоціальної моделі соціальної роботи?

27.  У чому полягає значення соціально-педагогічної моделі для соціальної роботи.

28. Особливості соціально-педагогічної роботи у сфері освіти (об’єкт соціальної роботи, напрямки роботи фахівців, взаємозв’язок із соціальними службами).

29. Соціально-педагогічні особливості соціальної роботи у сфері культури.

30. Специфіка соціальної роботи у сільській місцевості. Фактори, що впливають на активізацію соціальної роботи на селі.

31. Фактори, що визначають специфіку соціальної роботи у місті.

32. Загальна характеристика системи соціального захисту в Україні.

33. Розкрийте особливості соціальної роботи в пенітенціарних закладах як специфічного напряму соціальної роботи.

34. Напрями роботи і вили послуг Державної служби зайнятості.

 

3.2. Перелік питань на екзамен

1.     Розкрийте сутність поняття «сім’я». Визначте типи та функції сім’ї.

2.     Охарактеризуйте моделі соціальної роботи з сім’ями різного типу.

3.     У чому полягають особливості соціальної роботи з сім’єю?

4.     Розкрийте напрями соціальної роботи з сім’єю.

5.     Охарактеризуйте старість і старіння як соціальні феномени.

6.     У чому полягають теоретичні засади та принципи роботи з людьми похилого віку?

7.     Охарактеризуйте методи і методики роботи з літніми людьми.

8.     Організація надання допомоги людям похилого віку.

9.     Розкрийте сутність соціального конфлікту та його функції.

10. Які причини виникнення соціальних конфліктів?

11. Наведіть класифікацію соціальних конфліктів.

12. Які стадії розвитку соціального конфлікту?

13. Розкрийте методи розв’язання конфліктів.

14. Розкрийте специфіку професійного спілкування у соціальній роботі, його структуру (зміст, засоби, мета, функції спілкування).

15. Які моделі комунікації Ви знаєте? Охарактеризуйте їх.

16. Охарактеризуйте особливості спілкування як взаємодії.

17. Чим спричинені деформації у спілкуванні?

18. Проблема вікової типології в соціальній роботі.

19. У чому полягають особливості соціальної роботи з дітьми?

20. Які особливості соціальної роботи з молоддю?

21. Розкрийте особливості соціальної роботи з людьми зрілого віку.

22. У чому полягають особливості соціальної роботи з людьми літнього і старечого віку?

23. Розкрийте сутність поняття девіантної поведінки та причини девіантної поведінки.

24. Форми прояву девіантної поведінки.

25. Дайте визначення поняття спеціальних груп клієнтів та дайте їх характеристику.

26. Які професійні вимоги висуваються до соціального працівника під час роботи зі спеціальними групами клієнтів?

27. Алкоголізм і наркоманія та їх вплив на здоров’я людини.

28. Соціальна робота з клієнтами із залежністю від психоактивних речовин.

29. Назвіть шляхи зараження ВІЛ та групи ризику.

30. Соціальні проблеми ВІЛ-інфікованих та хворих на СНІД людей.

 

 

4. Навчально-методичні матеріали з дисципліни

4.1. Список рекомендованих джерел

Основна література

1. Вступ до соціальної роботи: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / За ред.. Т.В. Семигіної, І.І. Миговича. – К.: Академвидав, 2005. – 304с.

2. Введення у соціальну роботу. Навчальний посібник. – К.: Фенікс, 2001. – 288с.

3. Лукашевич М.П., Туленков М.В. Менеджмент соціальної роботи: теорія і практика: навч. посіб. – К.: Каравела, 2007. – 296с.

4. Понятійно-термінологічний словник з соціальної роботи / За ред.. І.В. Козубовської, І.І. Миговича. – Ужгород: Мистецька лінія, 2001. – 152с.

Додаткові рекомендовані джерела

5. Соціальна робота в Україні: навчальний посібник / І.Д.Звєрєва, О.В. Безпалько та ін.; За заг. ред.: І.Д. Звєрєвої, Г.М. Лактіонової. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 256с.

6. Соціальна робота: Короткий енцикл. слов. – К.: ДЦССМ, 2002. –   425с.

7. Соціальна робота: технологічний аспект. Навчальний посібник / За ред.. А.Й. Капської. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 352с.

8. Технологии социальной работы: учебник /Под общ. ред. Е.И. Холостовой. – М.: ИНФРА_М, 2004. – 400с.

9. Тюптя Л.Т., Іванова І.Б. Соціальна робота: теорія і практика: Навчальний посібник – К.: Знання, 2008. – 574с.

10. Управлінські аспекти соціальної роботи: Курс лекцій / М.Ф.Головатий, М.П.Лукашевич, Г.А.Дмитренко та ін. – К.:МАУП, 2004. –    368с.

11. Фирсов М.В. Теория социальной работы: учебное пособие для вузов / М.В. Фирсов, Е.Г. Студенова. – 3-е изд. – М.: Академический проект, 2007. – 512с.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Готові роботи різного рівня складності

Перепишіть речення, виправивши помилки

  1.      Перепишіть речення, виправивши помилки   Неправильно Правильно По слідуючому питанню висту...